maanantai 5. toukokuuta 2008

En muistanut

Ottaa sitä kuvaa,mutta hyvää muussi oli kuitenkin,tein oikein vanhanaikaisen suolalihan uunissa,eli possunlihaa,n.kilon klöntti ja sipulia,porkkanaa ,lanttua,pippuria,ja sitten vettä ,niin että liha menee pikkasen piiloon,ja sitten vaan uunissa sopiva aika,kun liha on kypsää,eli voi käyttää lihamittareita,mutta mä en sellasia käytä,vaan laitan lihan uuniin,ja otan sen pois ,kun se on tarpeeksi kypsää,eli sellanen noin pari,ja puoli tuntia...
Nin ja laitoinhan mä siihen veteen myös lihaliemikuution,ja kasvisliemikuution myös,ja sitten vaan maistellaan,että onko tarpeeksi suolasta,mä pikkasen lisäsin suolaa,koska tykkään lihasta ,että se on pikkasen suolasta,vaikka muuten olenkin suolan vähentänyt melkein kokonaan,no en nyt tietenkää kokonaan,mutta olen alkanut käyttään paljon mausteita korvaan sitä suolaa,ja kyllä siihen oppii,ennen mä aina omaan ruokaani lisäsin sitä suolaa,mutten enää,ja joskus jopa ruoka tuntuu suolaselta,jos jotain valmistakin ostaa....että kyllä kaikkeen tottuu!
Ja mistä kukin tykkää,mutta mä tykkään tosi kypsästä lihasta.

Ei kommentteja: