sunnuntai 15. kesäkuuta 2008

Jauhelihasta pikkasen erilaista



Mulla oli pakkasessa jauhelihaa,mutten viittinyt lihapullia taas alkaan tekeen,ja aattelin,että mitähän siittä saisi muuta,ja aloin katseleen kaappejani,niin jääkaapista löytyi munia,missä päiväys oli mennyt jo viikko sitten umpeen,mutta eihän ne sillai pahaksi mene jääkaapissa heti,olen monesti käyttänyt ennenkin,mutta nyt sitten ajattelin ne pois sieltä laittaa,eli keitin ne ensin kypsäksi.
Sitten löytyi säilyke sieniä,ja sipulia nyt on aina.
No sitten tein tällasen;

Aineet;
N 400g jauhelihaa
muna
pippuria(laitoin molempia,musta-ja mauste)
valkosipulijauhetta
sipulikeittopss
ruokakermaa prk
pikkasen korppuj.

Sitten täytteeseen:
4-5 munaa keit,ja raastettuna(raastimen isommalla terällä)
sipulia,(paljon,,ainakin mä tykkään,kun on paljon sipulia)
sieniä,maun mukaan,,mä laitoin yhden purkin,oliskohan ollut joku 175-200g,ja silppusin hienoksi.
(juustoraastettakin voisi laittaa)

Sipulit hienonsin,sienien joukkoon,, kuullotin niitä hetken aikaa,suolaakin voi laittaa vähäsen,mutta kannattaa maistella,kuitenkin ,kun mausteissa monessa on jo suolaa.
Ja voi laittaa muitakin mausteita,mistä nyt sitten ite tykkää,jos tykkää tulisesta,niin chiliä vaan joukkoon.Ja tomaattipyrekkin sopisi.

No,sitten kun taikina oli valmis,eli kaikki aineet sekoitettu keskenään,niin otin sellasen pienen uunivuuan,koko n.20x27cm.
Laitoin pohjalle ensin jauhelihakerroksen,ja sen päälle täytteen,ja sitten loppu jauheliha päälle peitoksi.Eli mulla tuli sellanen aika ohkanen kerros sinne alapuolelle,ja päälle paksumpi.
Uuuni 200astetta,ja noin puolituntia,ehkä vähäsen kauemmin,riippuu niin uunista,mulla oli kyllä pikkasen yli puolen tuntia,mutta ei kauaa.

Mutta meille ainakin maistui,ja nyt sitten kun se on kylmää,niin leivänpäällä se vasta hyvää onkin kylmänä,suolakurkkua joukkoon,niin aaahh...nam!
Piti loppu jäädä huomiselle,mutta eipä taidakkaan jäädä,kun olen sitä nyt jo pitkin päivää tietenkin syönyt,että hyvästi laihdutuskuuri ainakin tältä päivältä!
Mutta aloitan sitten taas huomenna!!he he..näin siinä aina käy.

Ei kommentteja: